Friday 26 June 2009

pecahkan!!

very sad


TEMBOK PEMISAH

Masalah ni mmg da lame masih xselesai..da nak akhir thn pon, tapi still mcm ni gak..

Nape ek??aku sangat2 la pelik..nape mesti ade jarak dan ruang antara kita sendiri?


Aku baru balik dari jejalan..terserempak sekelompok unimate aku, sama batch tu, tapi nape kami xbertegur sapa?aku cube senyum, tapi pelikla, mcm aku orang asing je..padahal kite kan sama batch..susah sgt ke nak buang GAP yang wujud ni?padahal kite datang dgn saluran yg sama..


Eh..kita sama jela, sesame pompuan, sesame batch, sesame kuliah, sama u, but why we are still like da foreigner??cume kelas je xsama coz kite datg xsama waktu..but that’s not da reason why there must be a distance between us..



BERPUAKAN

Inilah antara permasalahan yg aku rse kronik da kot..sesama akhawat ni sendiri pon berpuak dan de kelompok sendiri.. ade puak ajkt AQ, de puak KPT, de puak group A, de puak group B, de puak group C..de puak Mama Kauthar, de puak Kafer Zind, de puak Tonto Qodim


Aduhai..sampai bile kite mesti macam ni?aku rimas..sesak nafas..kita kan sama jerk! Sama! Xde beza pon..aku yakin antara kita ni xpenah kenal pon SEMUA batch kita..batch ye bukan group..nape xde usaha nak rapatkan ukhuwah kite ni?sampai bile mesti wujud gap antara kita? Sampai 6th year nnt ke??inilah dia ego pompuan..aku xcakap aku bgus sngt, sbb aku xbagusla aku nak ajak2 kwn2 sume pikir sesame..bes ke kalo kite terus camni???



PECAHKAN TEMBOK TU!

Jomlah kawan2..saya seru pada sume, kite berukhuwah kerana Allah..nape mesti memilih?? Kita kan bersaudara dalam ISLAM..ukhuwah itu kan indah..kalo terserempak sesame kita, tegurlah.. masa nilah kita nak rapatkan ukhuwah..kite kan sesame org Malaysia, sesame orang ISLAM, kite kan satu family! Kat sni kawan2 la family aku..KORANG LA..mane de org lain..sedih la kau kalo kite terus camni??aku nak kenali korang, aku nak lebih rapat dgn korg, tolongla..buang EGO tu jauh2..kite semua SAMA..hope korang merasai ape yg aku rse..

No comments:

Post a Comment