Monday 7 December 2009

aku jatuh cinta

Zagzig tengah hot ni,takkan takda cerita terbaru??

Terima kasih kepada si ‘pembaca’ kerana telah memberi satu stimulus kepada aku untuk berkarya semula..alhamdulillah Allah masih menitipkan rasa tanggungjawab tu dlm diri aku yg hina ni tuk terus bermujahadah dalam medan dakwah yg dah lama aku tinggalkan.. astaghfirullah, lafaz yang sememangnya harus diungkapkan kerana dah lama aku berehat..berehat dari berjuang sedangkan tidak ada titik nokhtah bagi seorang pejuang agama Allah dalam medan perjuangan..Astaghfirullah


Zagzig yang kusayangi

Aku mmg obsess gile dengan bumi zgzg ni..byk2 muhafazah yang aku da pegi,xde yang setara ngan zgzg,pokoknye.. ‘I felt in love wif zgzg’..tapi xsume orang cam aku..de yang rse zagzig ibarat neraka!kampungan!ketinggalan zaman!and etc..masing2 de pandangan sndr..tp dr pe yg aku perhati,golongan yg xsuke zgzg ni bukan kerana geografinya, tp disebabkan manusia di dalamnya..btol ke??tu teori aku je




Hot ke zagzig??

Org zgzg pn xsemestinya leh jawab soklan ni..rse cam aman je..hakikatnya??da 2 bulan aku memerhati dan mendengar citer2 terbaru zgzg ni..macam2 ada..cakap je, sume ada kat sni.. yeke??skang kite focus pada zgzg, muhafazah lain mesti de citer tersendiri, just aku tekankan zagzig sbb aku jatuh cinta ngan zgzg..


Aku bawak contoh..kalo A & B bercinta (cinta selepas nikah..:), sedaya upaya si A akan mengenali, memahami dan menjaga si B dan sebaliknya..depa gak akan saling melindungi antara satu sama lain..depa akan memastikan pasangannya berada dalam aman dan tenteram, tiada gangguan dan sentiasa bahagia..andai salah sorng seleweng, maka bukan cinta sejati lah jawabnya..


Camtu gak aku!! aku cinta, kasih dan sayang pada bumi zgzg!!so aku akn pastikan zgzg aman, tenteram dan bahagia selamany tanpa gangguan anasir2 luar dan dalam yg bole mengganggu gugat kesejahteraan zgzg..


Aku rse zgzg yg kucintai telah digugat keamanannya..by whom??aku akan kupas satu persatu! But not now..puas dah aku bersabar selama ni,sedih n hiba tgk zgzg tersayang dperlakukan camni..dicemari camtu je..tp sblm pencemaran berleluasa dan lebih parah, kite kene sesame cegah!!


Pencemaran di zgzg

Sejak bile ak amik hal ehwal alam sekitar??i’m not an expert on this..tp yg aku maksudkan adelah ‘pencemaran’ yang telah mengganggu gugat my beloved zgzg..u wanna know more deep??

Wait 4 my nex post insyaAllah



No comments:

Post a Comment